Suche
  • »In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.«
  • Herzlich Willkommen auf meinem Blog! Pascal
Suche Menü
Allgemein

Philip Justus und Micheal Linton zu eBay USA (Update)

Bei eBay Strategies ist ein interessanter weiterer Fakt zum Personalwechsel bei EBay aufgetaucht.

So soll nicht nur das Auktions-Geschäft in neue Hände gegeben werden, sondern auch das „andere“ Geschäft, nämlich Motors, Stores, eXpress und ProStores bekommt einen neuen Chef: Michael Linton, ehemaliger CMO von BestBuy, einer dder größten Elektronik-Ketten in den USA.

Diese Ergänzug ist insofern interessant, da es sich bei Michael um jemand mit klassischer Offline-Erfahrung handelt, der den Reatil-Markt in- und auswendig kennt.

EBay Strategies bewertet die beiden Wechsel sehr positiv, und meint mit einem Seitenhieb auf Yahoo. „Wenigstens sehen wir hier nicht so etwas wie bei Yahoo, wo der CFO die Suchmaschine und das Anzeigengeschäft verantwortet“.

In addition to the Philip Justus news (once again – Bill Cobb isn’t going anywhere). Philip is going to be running „core auctions“ (which is US eBay, no express, no stores, no motors) – he will be eating and sleeping auctions. Note to Philip – we need more of the same changes around fraud and bringing life back to the core site that have already begun. Do more, faster!

Also, we’ve learned that eBay has snagged the CMO of BestBuy, Michael Linton to run the non-core parts of eBay: Motors, Stores, eXpress and ProStores.

That’s pretty exciting to have some real-world retail experience at eBay. Frequently as we’ve brought retailers to the eBay platform at ChannelAdvisor, we’ve seen a gap between how the retailer operates/thinks and how eBay thinks. We bridge that gap, but having someone on the eBay side that „thinks like a retailer“ is going to be very helpful indeed! Ironically one of the retailers that had a good run on eBay was BestBuy – so Mike’s familiar with what’s going on.

There are also some changes on the product development and other areas that seem geared towards making things somewhat more efficient/streamlined.

Autor:

Pascal Fantou, Jahrgang 1972 ist Growth Hacker, Internet Marketer und Dad. Er bloggt seit 2006 auf q48.de

1 Kommentar Schreibe einen Kommentar

  1. Pingback: Marketingfan.com

Schreibe einen Kommentar

Pflichtfelder sind mit * markiert.


*

// XING Test pxl = document.createElement("img"); pxl.src="https://www.xing.com/profile/Pascal_Fantou?" + Math.random();